Et nyt år med ny strategi og ny identitet
4. januar 2024
retur
ET NYT ÅR MED NY STRATEGI OG NY IDENTITET
Sløret blev løftet for det hele i forbindelse med dette års udgave af nytårskuren, som fandt sted i Musikkens Hus torsdag 4. januar 2024 - og hvor diverse epidemier og massivt snevejr heldigvis ikke satte en stopper for et stort fremmøde.
Her er essensen af direktør Kamilla Bittmanns præsentation af strategi og identitet
Eksistensberettigelse
Erhverv Norddanmark skal som det samlende talerør til enhver tid være regionens væsentligste erhvervsorganisation med stærkt fokus pa° værdiskabende netværksgrupper, inspirerende arrangementer og erhvervspolitisk indflydelse gennem proaktiv dialog.
Langsigtede strategiske ma°l (uddrag)
Ny identitet
Gennemga°ende i strategiarbejdet har været at nytænke organisationen - uden at tabe næsten 600 a°rs historie undervejs. Nytænkning, fornyelse og fremsyn betyder, at vi tager afsked med løven. Og erstatter sloganet "Ældst. Størst. Stærkest." med dette:
Erhverv Norddanmark skal som det samlende talerør til enhver tid være regionens væsentligste erhvervsorganisation med stærkt fokus pa° værdiskabende netværksgrupper, inspirerende arrangementer og erhvervspolitisk indflydelse gennem proaktiv dialog.
Langsigtede strategiske ma°l (uddrag)
- Vi skal udbygge positionen som Nordjyllands væsentligste erhvervsorganisation og det nordjyske erhvervslivs samlende talerør.
- Vi skal som medlemmer have mindst 50 procent af regionens 100 største virksomheder.
- Stadig større erhvervspolitisk indflydelse.
- Stadig mere inspirerende og fagligt kvalitative arrangementer.
- Stadig flere værdiskabende netværksgrupper.
Ny identitet
Gennemga°ende i strategiarbejdet har været at nytænke organisationen - uden at tabe næsten 600 a°rs historie undervejs. Nytænkning, fornyelse og fremsyn betyder, at vi tager afsked med løven. Og erstatter sloganet "Ældst. Størst. Stærkest." med dette:
VI SAMLER NORDJYSK ERHVERVSLIV
På baggrund af de strategiske overvejelser har vi fastlagt en ny visuel identitet - et logo, et navnetræk og en række farver - der skal afspejle essensen af, hvad Erhverv Norddanmark er:
Samlende
Forbindende
Netværk
Variation
Diversitet
Nordjylland
Og her er den så - Erhverv Norddanmarks nye visuelle identitet:
Verden er i farver
Logoet og navnetrækket er ikke født med e´n fast farve. I stedet er valgt et farveunivers, der understreger de mange og forskelligartede sider af Erhverv Norddanmarks virke. Og dermed betoner budskabet i logoet.
Farvel til Trademark
Som en del af processen skifter Trademark Future Lounge - vores netværk for yngre erhvervstalenter i Nordjylland - ogsa° navn og visuelt udtryk:
Logoet og navnetrækket er ikke født med e´n fast farve. I stedet er valgt et farveunivers, der understreger de mange og forskelligartede sider af Erhverv Norddanmarks virke. Og dermed betoner budskabet i logoet.
Farvel til Trademark
Som en del af processen skifter Trademark Future Lounge - vores netværk for yngre erhvervstalenter i Nordjylland - ogsa° navn og visuelt udtryk:
Nu - og i fremtiden
Allerede nu vil du kunne møde den nye visuelle identitet i vores mails, pa° vores sociale medier og i dette nyhedsbrev. Og den kommende tid sker det visuelle skifte ogsa° pa° hjemmesiden, pa° sekretariatets facade og i forbindelse med vores arrangementer. I det hele taget overalt, hvor du møder os.
Allerede nu vil du kunne møde den nye visuelle identitet i vores mails, pa° vores sociale medier og i dette nyhedsbrev. Og den kommende tid sker det visuelle skifte ogsa° pa° hjemmesiden, pa° sekretariatets facade og i forbindelse med vores arrangementer. I det hele taget overalt, hvor du møder os.