Institut for Kundetyper
13. september 2022
retur
I modsætning til traditionelle segmenteringsmetoder, hvor man typisk opdeler kunder efter alder, køn, indkomst, geografi, civilstand og lignende, bygger Emotionelle Kundetyper® på et solidt fundament af psykologi, markedsstudier, empiriske studier, kommunikationsteorier, neurovidenskab m.m. Formålet er at give indsigt i, hvad der på det følelsesmæssige plan fremmer kunders lyst til at foretage et køb.
Forskningen har bevist, at det er meget forskelligt, hvad der skal til, for at mennesker får lyst til at foretage et køb ? men overordnet kan kunder inddeles i fire forskellige emotionelle kundetyper, opkaldt efter farverne rød, gul, grøn og blå.
Læs mere her
Forskningen har bevist, at det er meget forskelligt, hvad der skal til, for at mennesker får lyst til at foretage et køb ? men overordnet kan kunder inddeles i fire forskellige emotionelle kundetyper, opkaldt efter farverne rød, gul, grøn og blå.