Generalforsamling 2020

retur

Erhverv Norddanmark er glade for til generalforsamlingen onsdag 18. marts 2020 at kunne præsentere bestyrelsesveteranen Torben Ballegaard Sørensen som gæstetaler.

Med baggrund i en uddannelse som cand.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus og studier på Stanford University Graduate School of Business har Torben Ballegaard hele sin karriere beskæftiget sig med praktisk ledelse, først i CCI-Stibo Gruppen i Aarhus og USA, dernæst som Executive Vice President i LEGO og fra 2001 til 2008 som koncernchef for Bang & Olufsen A/S.

Parallelt med sine ledelsesopgaver har Torben Ballegaard Sørensen været meget engageret i bestyrelsesarbejde i et bredt spektrum af virksomheder. Det gælder dels nystartede som nordjyske DTF Travel og TargIT, dels mellemstore virksomheder som Tajco, AS3, Systematic og Pandora. Desuden har han været i større koncerner som Electrolux AB, EGMONT, LEGO og Vestas. Torben Ballegaard Sørensen har været aktiv under familieeje, fondseje, kapitalfondeje, samt i børsnoterede virksomheder, fortrinsvist i Danmark, men også i Finland og Sverige. Aktuelt er han blandt andet formand for den e-com baserede virksomhed Sofacopaniet A/S og lokalt er han næstformand i bestyrelsen for fødevarehandelsfirmaet Nowaco A/S samt formand for Ruths i Skagen.

Torben Ballegaard Sørensen har grundet sine mange bestyrelses- og direktionsposter etableret et omfattende og stærkt netværk - og hans kreative og innovative tilgang til udfordringer har flere gange tilført virksomhederne yderligere vækst på både nationalt og internationalt plan. Et enkelt eksempel er hans medvirken til udviklingen af LEGO Mindstorms-robotterne.

Vores gæstetaler er forfatter til bogen "Når Bestyrelsen Skaber Værdi" (2014), der er baseret på den engelske udgivelse "The Value Adding Board" (2013).

* Navn:
* Virksomhed:
* CVR:
Bemærkning

Hovedsponsor:
Business-sponsorer:

ERHVERV
NORDDANMARK

Nyhavnsgade 2
9000 Aalborg
info@erhvervnorddanmark.dk

Følg os via

Tilmeld eNYHEDSBREV
MISSION
Det er Erhverv Norddanmarks mission som tværfagligt erhvervsnetværk at være erhvervslivets samlende talerør og give regionens virksomheder værdi gennem dynamik, udvikling og vidensdeling.

VISION
Erhverv Norddanmark er proaktiv i den erhvervspolitiske debat og er den foretrukne dialogpartner i erhvervsudviklingen af Aalborg og Norddanmark.

Ældst · Størst · Stærkest