ÅRETS BRØL uddelt for femte gang


retur
Da den nordjyske reklamebranche fredag 27. oktober 2017 mødtes i DGI-huset Nordkraft i Aalborg for at sætte navne på vinderne af ÅRETS BRØL - regionens største temperaturmåling af virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring - kunne 10 virksomheder gå ned fra scenen med et synligt bevis på den nordjyske hæder.

Feltet blev domineret af Clienti, der er regionens største bureau målt både på omsætning og antal medarbejdere. Aalborgbureauet kunne således gå hjem med otte gange ÅRETS BRØL plus prisen som "Årets Bureau". Der var tre priser til KONXION, to til Det nye sort og to til Mixart/Rune Jensen, mens GoodiePack, Krogh Andersen, Lange PR, Nibe Festival og Weltklasse hver høstede en enkelt pris. Endelig gik prisen "Årets annoncør" til Two Face Brewing. 
  • B2B Kampagne Mixart/Rune Jensen for Pilebyg
  • B2C Kampagne Det nye sort for Tech College Aalborg
  • Corporate Identity Det nye sort for Conzentrate
  • Corporate Website Clienti for Tivoli Friheden
  • Digital Kampagne Clienti for Viborg Kommune - Bjerringbro
  • Digital Service GoodiePack for GoodiePack
  • Emballagedesign KONXION for Two Face Brewing
  • Film Weltklasse for Brønderslev Kommune
  • Illustration KONXION for Two Face Brewing
  • Kampagne eller Produktwebsite Clienti for Aalborg Renovation
  • Mini Identity Mixart/Rune Jensen for Pilebyg
  • Offentlig Kampagne Clienti for Aalborg Renovation
  • Outdoor Krogh Andersen for Vendsyssel Teater
  • Public Relations Lange PR for GomSpace
  • Rebrand Identity Clienti for Nordjyske Jernbaner
  • Reklamefilm Clienti for Nordjyllands Trafikselskab
  • Reklamefotografi Clienti for Eniig
  • Social Media Clienti for Viborg Kommune - Bjerringbro
  • Unikt Designelement KONXION for Two Face Brewing
  • Unikt Kampagneelement Nibe Festival for Nibe Festival

  • ÅRETS BUREAU Clienti
  • ÅRETS ANNONCØR Two Face Brewing
Ud over at give deltagerne anledning til at fejre hinanden og få et fagligt indspark - denne gang leveret af stifter af Center for Kreativ Tænkning, forfatter, keynote-speaker og ekspert i kreativitet Dorte Nielsen - er hensigten med ÅRETS BRØL at gøre opmærksom på nordjysk kreativitet.

- Siden vi holdt ÅRETS BRØL for første gang i 2013, har det været et af vores mål både regionalt og nationalt at gøre opmærksom på, at der faktisk skabes rigtig udmærket kommunikation i Nordjylland. Den del af øvelsen er til fulde lykkedes, for konkurrencen og prisfesten får national bevågenhed og der er ingen tvivl om, at man i branchen er klar over, at prisen findes, fortæller Steen Bjerre fra arrangørgruppen bag ÅRETS BRØL. Og han fortsætter:

- Vi har også i år oplevet god opbakning fra de velkendte navne, der har været med - og for manges vedkommende også vundet priser - de foregående år, men det allermest glædelige er i virkeligheden nok, at vi denne gang har haft et rekordstort antal nye deltagere. Der er mindst et dusin navne, som vi ikke har set blandt deltagerne tidligere og der er også nogle af dem, der har hentet laurbær hjem i aften. Det er selvfølgelig specielt godt i forbindelse med en konkurrence, der er sat i verden for at dokumentere, at der i en bredt spekter af virksomheder i Nordjylland bliver skabt virkningsfuld, kreativ og veleksekveret markedsføring.

Mens ÅRETS BRØL arrangeres af Erhverv Norddanmark, er vurdering af bidragene lagt i hænderne på en fagjury under ledelse af kreativ direktør Thomas Hoffmann fra det københavnske bureau &Co. De øvrige deltagere i 2017-udgaven af juryen er direktør og indehaver Troels Nørlem fra T for Troels (Aarhus), Senior Creative Niels Heilberg fra Hjaltelin Stahl (København), direktør og indehaver Kirsten Poulsen fra Firstmove (København) samt Dorte Nielsen, der blandt andet er formand for den nationale kreative konkurrence Creative Circle.

Se meget mere om prisfesten på www.åretsbrøl.dk og på www.facebook.comforaaretsbroel.



Hovedsponsor:
Business-sponsorer:


ERHVERV
NORDDANMARK

Nyhavnsgade 2
9000 Aalborg
98 16 06 00
info@erhvervnorddanmark.dk

Følg os via

Tilmeld eNYHEDSBREV
MISSION
Det er Erhverv Norddanmarks mission som tværfagligt erhvervsnetværk at være erhvervslivets samlende talerør og give regionens virksomheder værdi gennem dynamik, udvikling og vidensdeling.

VISION
Erhverv Norddanmark er proaktiv i den erhvervspolitiske debat og er den foretrukne dialogpartner i erhvervsudviklingen af Aalborg og Norddanmark.

Ældst · Størst · Stærkest